20210812-ARP
Augustów, dnia 12 sierpnia 2021 r.
ZAPYTANIE OFERTOWE NA ZADANIE
PN.: "USUWANIE WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH
AZBEST Z TERENU GMINY AUGUSTÓW”
I. Informacje o Zamawiającym:
Gmina Augustów
ul. Mazurska 1C
16-300 Augustów
tel. (87) 643 30 56
II. Tryb udzielenia zamówienia:
Bez stosowania przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.) ze względu na wartość zamówienia poniżej 130 000 zł netto.
III. Opis przedmiotu zamówienia:
- Zamówienie obejmuje następującą usługę:
- odebranie z posesji, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest w następujących miejscowościach: Jabłońskie, Gabowe Grądy , Topiłówka, Janówka, Netta Druga, Netta Folwark, Góry, Jeziorki, Pruska Mała, Biernatki gm. Augustów.
- Transport oznacza również przygotowanie do transportu, opakowanie, oznakowanie oraz załadunek i rozładunek odpadów zawierających azbest, odebranych z terenu nieruchomości.
- Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przekazaniem wyrobów zawierających azbest do unieszkodliwienia.
- Do obowiązku Wykonawcy należy uporządkowanie terenu po zakończeniu prac i usunięciu odpadów.
- Rodzaj wyrobów azbestowych – płyty eternitowe faliste i płyty płaskie.
- Łącznie Zamawiający zakłada transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest w ilości ok. 3 630,00 m2 54,45 Mg (przyjmuje się, że 1m2 płyty waży 15 kg).
- Podane wyżej ilości są to ilości szacunkowe. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ograniczenia bądź zwiększenia zakresu zleconego do wykonywania prac zgodnie z bieżącymi potrzebami. Wskazane ilości mogą ulec zmianie uwzględniając fakt, że podstawą do ich określenia są wnioski właścicieli nieruchomości i inwentaryzacja.
- Zamawiający przekaże Wykonawcy wykaz nieruchomości, których dotyczy zamówienie w dniu podpisania umowy.
- Wykonawca jest zobowiązany na bieżąco informować Zamawiającego, jakie ilości odpadów zostały odebrane i na jaką kwotę.
- Wykonawca zapewnia własnym staraniem i na własny koszt materiały, narzędzia, sprzęt niezbędny do wykonania zadania oraz zaplecze dla prowadzonej działalności.
- Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody majątkowe zaistniałe lub związane z realizacją umowy, wyrządzone osobom trzecim oraz za następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z realizacją zadania.
- Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić z właścicielami poszczególnych nieruchomości termin pakowania i odbioru eternitu.
- Wykonawca dokonujący prac związanych z usunięciem i unieszkodliwieniem wyrobów zawierających azbest musi posiadać zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów niebezpiecznych, wydane na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach (Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243 ze zm.) lub na podstawie art. 233 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2021 r. poz. 779 z późn. zm.); lub przez Wykonawcę, wpisanego do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2020 r. poz. 797 z późn. zm.).
Wybrany wykonawca zobowiązany będzie do złożenia ww. dokumentów najpóźniej w dniu podpisania umowy.
- Wykonawca musi posiadać wpis do rejestru Bazy Danych o Produktach i Opakowaniach oraz o Gospodarce Odpadami (BDO) do prowadzenia działalności w tym zakresie, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2020 r. poz. 797 z późn. zm.).
- Odpady muszą zostać zdeponowane na składowisku posiadającym decyzję zezwalającą na prowadzenie działalności w zakresie unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest poprzez składowanie.
- Szczegóły zamówienia regulują Istotne postanowienia umowy, stanowiące załącznik nr 3 do niniejszego zapytania.
IV. WYMAGANIA DOTYCZĄCE PRAC:
- Przed rozpoczęciem prac (w terminie co najmniej 7 dni) Wykonawca powinien dokonać zgłoszenia przystąpienia do prac polegających na zabezpieczeniu lub usunięciu wyrobów zawierających azbest (właściwemu organowi nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu) – zgodnie z § 6 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z 2 kwietnia 2004 r. (Dz. U. z 2004 r. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.) oraz stosownie do przepisów Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 5 sierpnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz.U. z 2010 r. Nr 162 poz. 1089 z późn. zm.).
- Wykonawca zobowiązany jest okazać dowód dokonania zgłoszenia, o którym mowa w ust. 1, przed rozpoczęciem prac. Nie dostarczenie dokumentów w tym terminie będzie traktowane jako odstąpienie od umowy z winy Wykonawcy.
- Wykonawca zobowiązany jest do złożenia Zamawiającemu szczegółowego harmonogramu prac, uwzględniającego 7 dniowy okres przypadający od zgłoszenia do rozpoczęcia prac na terenie Gminy Augustów.
- Wykonawca jest zobowiązany zważyć masę odebranych wyrobów azbestowych na miejscu każdej posesji przy użyciu wagi posiadającej legalizację. Wagę zapewnia Wykonawca. Z czynności ważenia Wykonawca sporządzi protokół zawierający imię i nazwisko właściciela nieruchomości, adres nieruchomości, datę, rodzaj i pochodzenie odpadów oraz ich ilość (w Mg). Protokół podpisują przedstawiciel Wykonawcy i właściciel nieruchomości. Jeden egzemplarz protokołu Wykonawca przekazuje właścicielowi nieruchomości.
- Po wykonaniu prac Wykonawca ma obowiązek sporządzić pisemne oświadczenie o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych – zgodnie z § 8 ust. 3 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z 2 kwietnia 2004 w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz.U. z 2004 r. Nr 71 poz. 649 z późn. zm.). Wykonawca sporządzi takie oświadczenie dla każdej posesji w dwóch egzemplarzach – jeden przekaże właścicielowi nieruchomości, a drugi przekaż Zamawiającemu przy odbiorze końcowym. Przez właściciela nieruchomości rozumie się właściciela, użytkownika wieczystego lub zarządcę nieruchomości lub osoby przez nich upoważnione.
- Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot niniejszego zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia terenu wykonywania prac oraz do jego oznakowania zgodnie z przepisami.
V. OFERTY CZĘŚCIOWE:
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
VI . TERMIN WYKONANIA ZADANIA:
Do dnia 8 listopada 2021 r.
VII . DOKUMENTY, KTÓRE NALEŻY DOŁĄCZYĆ DO OFERTY:
- Wypełniony i podpisany przez osobę uprawnioną formularz ofertowy - załącznik nr 1 do zapytania ofertowego.
- Oświadczenie o posiadaniu zezwoleń/uprawnień, o których mowa w cz. III pkt 13 – załącznik nr 2 do zapytania ofertowego.
- Kopie dołączonych do oferty dokumentów należy potwierdzić za zgodność z oryginałem wraz z pieczątką wnioskodawcy, datą i czytelnym podpisem (lub podpisem nieczytelnym wraz z imienną pieczęcią) osoby (wraz ze wskazaniem pełnionej funkcji) uprawnionej do potwierdzania dokumentów za zgodność z oryginałem.
VIII. MIEJSCE SKŁADANIA OFERT:
Urząd Gminy Augustów, ul. Mazurska 1C, 16-300 Augustów, w Sekretariacie Urzędu, pokój nr 37– osobiście, kurierem, za pośrednictwem poczty lub mailem na adres: gmina-augustow@home.pl (oferta w tym wypadku ma być podpisana przez osobę uprawnioną i zeskanowana).
IX. TERMIN SKŁADANIA OFERT:
W nieprzekraczalnym terminie do dnia 20 sierpnia 2021 r. do godz. 12.00.
X. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY:
Ofertę sporządzoną wg wzoru (zał. nr 1) pisemnie, w języku polskim, należy umieścić w szczelnie zamkniętej kopercie z napisem „USUWANIE WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST Z TERENU GMINY AUGUSTÓW”
lub mailem na adres:
gmina-augustow@home.pl (oferta w tym wypadku ma być podpisana i zeskanowana).
Do oferty należy załączyć wszystkie załączniki i dokumenty wymienione w pkt VIII. Zapytania ofertowego.
Ponadto na kopercie powinna znaleźć się nazwa i adres Zamawiającego oraz nazwa i adres Wykonawcy.
XI. KRYTERIUM WYBORU OFERTY:
Cena 100%
XII. Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
- Unieważnienia postępowania bez podania przyczyny,
- Nie wybrania żadnej z przedstawionych ofert bez podania przyczyny,
- Pozostawienia bez rozpatrzenia oferty niezgodnej z wymogami niniejszego zapytania.
XIV. OSOBA UPRAWNIONA DO KONTAKTÓW:
Anna Raczyńska - Pycz – Urząd Gminy Augustów, ul. Mazurska 1C, 16-300 Augustów,
tel. (87) 643 30 56 w.26, w dni robocze w godz. 07:00 – 15:00.
Metryka strony