20210812-ARP

Augustów, dnia 12 sierpnia 2021 r.

ZAPYTANIE OFERTOWE NA ZADANIE

PN.: "USUWANIE WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH

AZBEST Z TERENU GMINY AUGUSTÓW”

I. Informacje o Zamawiającym:

Gmina Augustów

ul. Mazurska 1C

16-300 Augustów

tel. (87) 643 30 56

II. Tryb udzielenia zamówienia:

Bez stosowania przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.) ze względu na wartość zamówienia poniżej 130 000 zł netto. 

III. Opis przedmiotu zamówienia:

  1. Zamówienie obejmuje następującą usługę:
  • odebranie z posesji, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest w następujących miejscowościach: Jabłońskie, Gabowe Grądy , Topiłówka, Janówka, Netta Druga, Netta Folwark, Góry, Jeziorki, Pruska Mała, Biernatki gm. Augustów.
  1. Transport oznacza również przygotowanie do transportu, opakowanie, oznakowanie oraz załadunek i rozładunek odpadów zawierających azbest, odebranych z terenu nieruchomości.
  2. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przekazaniem wyrobów zawierających azbest do unieszkodliwienia.
  3. Do obowiązku Wykonawcy należy uporządkowanie terenu po zakończeniu prac i usunięciu odpadów.
  4. Rodzaj wyrobów azbestowych – płyty eternitowe faliste i płyty płaskie.
  5. Łącznie Zamawiający zakłada transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest w ilości ok. 3 630,00 m2   54,45 Mg (przyjmuje się, że 1m2 płyty waży 15 kg).
  6. Podane wyżej ilości są to ilości szacunkowe. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ograniczenia bądź zwiększenia zakresu zleconego do wykonywania prac zgodnie z bieżącymi potrzebami. Wskazane ilości mogą ulec zmianie uwzględniając fakt, że podstawą do ich określenia są wnioski właścicieli nieruchomości i inwentaryzacja.
  7. Zamawiający przekaże Wykonawcy wykaz nieruchomości, których dotyczy zamówienie w dniu podpisania umowy.
  8. Wykonawca jest zobowiązany na bieżąco informować Zamawiającego, jakie ilości odpadów zostały odebrane i na jaką kwotę.
  9. Wykonawca zapewnia własnym staraniem i na własny koszt materiały, narzędzia, sprzęt niezbędny do wykonania zadania oraz zaplecze dla prowadzonej działalności.
  10. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody majątkowe zaistniałe lub związane z realizacją umowy, wyrządzone osobom trzecim oraz za następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z realizacją zadania.
  11. Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić z właścicielami poszczególnych nieruchomości termin pakowania i odbioru eternitu.
  12. Wykonawca dokonujący prac związanych z usunięciem i unieszkodliwieniem wyrobów zawierających azbest musi posiadać zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów niebezpiecznych, wydane na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach (Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243 ze zm.) lub na podstawie art. 233 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2021 r. poz. 779 z późn. zm.); lub przez Wykonawcę, wpisanego do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2020 r. poz. 797 z późn. zm.).

Wybrany wykonawca zobowiązany będzie do złożenia ww. dokumentów najpóźniej w dniu podpisania umowy.

  1. Wykonawca musi posiadać wpis do rejestru Bazy Danych o Produktach i Opakowaniach oraz o Gospodarce Odpadami (BDO) do prowadzenia działalności w tym zakresie, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2020 r. poz. 797 z późn. zm.).
  2. Odpady muszą zostać zdeponowane na składowisku posiadającym decyzję zezwalającą na prowadzenie działalności w zakresie unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest poprzez składowanie.
  3. Szczegóły zamówienia regulują Istotne postanowienia umowy, stanowiące załącznik nr 3 do niniejszego zapytania.

IV. WYMAGANIA DOTYCZĄCE PRAC:

  1. Przed rozpoczęciem prac (w terminie co najmniej 7 dni) Wykonawca powinien dokonać zgłoszenia przystąpienia do prac polegających na zabezpieczeniu lub usunięciu wyrobów zawierających azbest (właściwemu organowi nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu) – zgodnie z § 6 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z 2 kwietnia 2004 r. (Dz. U. z 2004 r. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.) oraz stosownie do przepisów Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 5 sierpnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz.U. z 2010 r. Nr 162 poz. 1089 z późn. zm.).
  2. Wykonawca zobowiązany jest okazać dowód dokonania zgłoszenia, o którym mowa w ust. 1, przed rozpoczęciem prac. Nie dostarczenie dokumentów w tym terminie będzie traktowane jako odstąpienie od umowy z winy Wykonawcy.
  3. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia Zamawiającemu szczegółowego harmonogramu prac, uwzględniającego 7 dniowy okres przypadający od zgłoszenia do rozpoczęcia prac na terenie Gminy Augustów.
  4. Wykonawca jest zobowiązany zważyć masę odebranych wyrobów azbestowych na miejscu każdej posesji przy użyciu wagi posiadającej legalizację. Wagę zapewnia Wykonawca. Z czynności ważenia Wykonawca sporządzi protokół zawierający imię i nazwisko właściciela nieruchomości, adres nieruchomości, datę, rodzaj i pochodzenie odpadów oraz ich ilość (w Mg). Protokół podpisują przedstawiciel Wykonawcy i właściciel nieruchomości. Jeden egzemplarz protokołu Wykonawca przekazuje właścicielowi nieruchomości.
  5. Po wykonaniu prac Wykonawca ma obowiązek sporządzić pisemne oświadczenie o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych – zgodnie z § 8 ust. 3 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z 2 kwietnia 2004 w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz.U. z 2004 r. Nr 71 poz. 649 z późn. zm.). Wykonawca sporządzi takie oświadczenie dla każdej posesji w dwóch egzemplarzach – jeden przekaże właścicielowi nieruchomości, a drugi przekaż Zamawiającemu przy odbiorze końcowym. Przez właściciela nieruchomości rozumie się właściciela, użytkownika wieczystego lub zarządcę nieruchomości lub osoby przez nich upoważnione.
  6. Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot niniejszego zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  7. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia terenu wykonywania prac oraz do jego oznakowania zgodnie z przepisami.

V. OFERTY CZĘŚCIOWE:

Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.

VI . TERMIN WYKONANIA ZADANIA:

Do dnia 8 listopada 2021 r.

VII . DOKUMENTY, KTÓRE NALEŻY DOŁĄCZYĆ DO OFERTY:

  1. Wypełniony i podpisany przez osobę uprawnioną formularz ofertowy - załącznik nr 1 do zapytania ofertowego.
  2. Oświadczenie o posiadaniu zezwoleń/uprawnień, o których mowa w cz. III pkt 13 – załącznik nr 2 do zapytania ofertowego.
  3. Kopie dołączonych do oferty dokumentów należy potwierdzić za zgodność z oryginałem wraz z pieczątką wnioskodawcy, datą i czytelnym podpisem (lub podpisem nieczytelnym wraz z imienną pieczęcią) osoby (wraz ze wskazaniem pełnionej funkcji) uprawnionej do potwierdzania dokumentów za zgodność z oryginałem.

VIII. MIEJSCE SKŁADANIA OFERT:

Urząd Gminy Augustów, ul. Mazurska 1C, 16-300 Augustów, w Sekretariacie Urzędu, pokój nr 37– osobiście, kurierem, za pośrednictwem poczty lub mailem na adres: gmina-augustow@home.pl (oferta w tym wypadku ma być podpisana przez osobę uprawnioną i zeskanowana).

IX. TERMIN SKŁADANIA OFERT:

W nieprzekraczalnym terminie do dnia 20 sierpnia 2021 r. do godz. 12.00.

X. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY:

Ofertę sporządzoną wg wzoru (zał. nr 1) pisemnie, w języku polskim, należy umieścić w szczelnie zamkniętej kopercie z napisem „USUWANIE WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST Z TERENU GMINY AUGUSTÓW”

lub mailem na adres:

gmina-augustow@home.pl  (oferta w tym wypadku ma być podpisana i zeskanowana).

Do oferty należy załączyć wszystkie załączniki i dokumenty wymienione w pkt VIII. Zapytania ofertowego.

Ponadto na kopercie powinna znaleźć się nazwa i adres Zamawiającego oraz nazwa i adres Wykonawcy.

XI. KRYTERIUM WYBORU OFERTY:

Cena 100%

XII. Zamawiający zastrzega sobie prawo do:

  1. Unieważnienia postępowania bez podania przyczyny,
  2. Nie wybrania żadnej z przedstawionych ofert bez podania przyczyny,
  3. Pozostawienia bez rozpatrzenia oferty niezgodnej z wymogami niniejszego zapytania.

XIV. OSOBA UPRAWNIONA DO KONTAKTÓW:

Anna Raczyńska - Pycz – Urząd Gminy Augustów, ul. Mazurska 1C, 16-300 Augustów,  
tel. (87) 643 30 56 w.26, w dni robocze w godz. 07:00 – 15:00.

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Augustów

Wytwarzający/odpowiadający: UG Augustów

Data wytworzenia: 2021-08-12

Wprowadzający: Janusz Kondracki

Data modyfikacji: 2021-08-12

Opublikował: Janusz Kondracki

Data publikacji: 2021-08-12