20211201-ARP

Augustów, dnia 01 grudnia 2021 r.

OSW.6220.13.2021

ZAWIADOMIENIE - OBWIESZCZENIE
o wszczęciu postępowania

Zgodnie z art. 61 § 4 i art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735, zwanej dalej: „KPA”) art. 73 ust. 1 i art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 31 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. 2021 r. poz. 247, zwanej dalej: „ustawą OOŚ”),

zawiadamiam

że na wniosek z dnia 25 listopada 2021 r. Gminy Augustów, z siedzibą w Augustowie, ul. Mazurska 1C, zostało wszczęte postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na: „Budowie drogi gminnej w m. Osowy Grąd od granicy działki o nr geod. 551 do drogi powiatowej Nr 1220B”. Informuję o uprawnieniach wszystkich stron tego postępowania do czynnego udziału w każdym jego stadium. Z dokumentacją sprawy można zapoznać się w Urzędzie Gminy Augustów, ul. Mazurska 1C, 16-300 Augustów, w pokoju nr 29, w godzinach urzędowania.

Zgodnie z § 3 ust.l pkt 62 oraz pkt 88 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839), planowane przedsięwzięcie zostało zaliczone do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla których można wymagać przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i sporządzenia raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.

Zgodnie z art. 75 ust. 1 pkt. 4 ustawy OOŚ organem właściwym do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest Wójt Gminy Augustów. Jednocześnie informuję, że zgodnie z art. 77 ust. 1 pkt 1, pkt 2 i pkt 4 ustawy OOŚ Wójt Gminy Augustów wystąpił o wydanie opinii w sprawie potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Białymstoku, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Augustowie oraz do Dyrektora Zarządu Zlewni w Augustowie.

Zgodnie z art. 74 ust. 3a ustawy OOŚ „stroną postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest wnioskodawca oraz podmiot, któremu przysługuje prawo rzeczowe do nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie w wariancie zaproponowanym przez wnioskodawcę, z zastrzeżeniem art. 81 ust. 1. Przez obszar ten rozumie się:

1) przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obszar znajdujący się w odległości 100 m od granic tego terenu;

2) działki, na których w wyniku realizacji, eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia zostałyby przekroczone standardy jakości środowiska, lub

3) działki znajdujące się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia, które może wprowadzić ograniczenia w zagospodarowaniu nieruchomości, zgodnie z jej aktualnym przeznaczeniem.”


Zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy OOŚ jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach lub innego postępowania dotyczącego tej decyzji przekracza 10, stosuje się art. 49 KPA. Zgodnie zaś art. 49 KPA zawiadomienie stron o decyzjach i innych czynnościach organu administracji publicznej może nastąpić w formie publicznego obwieszczenia, w innej formie publicznego ogłoszenia zwyczajowo przyjętej w danej miejscowości lub przez udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej właściwego organu administracji publicznej. Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.

 

Wójt Gminy Augustów

Zbigniew Buskiński


KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

Wypełniając obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz. Urz. UE L 119/1) Wójt Gminy Augustów informuję, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Augustów jest: Wójt Gminy Augustów, mający siedzibę w Urzędzie Gminy Augustów, ul. Mazurska 1C, 16-300 Augustów.
  2. W razie pytań dotyczących sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie działania Urzędu Gminy Augustów, a także przysługujących uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować z Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie Gminy Augustów za pomocą adresu: e.pszczola@gmina-augustow.eu. tel. (87) 643 30 56 lub listownie na adres siedziby Urzędu.
  3. Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie przepisów prawa, w szczególności: ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy z dnia z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2018r. poz. 2081 z późn. zm.), ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej oraz art.6 lit. c i lit. e RODO.
  4. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzanie w celu wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanego przedsięwzięcia.
  5. W związku z przetwarzaniem danych, w celu o którym mowa w pkt 4,odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być podmioty uprawnione do tego na podstawie przepisów prawa lub zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  6. Zebrane dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  7. Podane dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych pkt 4, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie zgodnym z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. Nr 14, poz. 67).
  8. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych.
  9. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w Urzędzie Gminy Augustów Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne a zgoda na ich przetwarzanie może zostać przez Panią/a wycofana w dowolnym czasie i formie. Usunięcie danych osobowych lub cofnięcie zgody może skutkować brakiem realizacji wskazanego celu.
  11. Pani/Pana dane nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Augustów

Wytwarzający/odpowiadający: UG Augustów

Data wytworzenia: 2021-12-01

Wprowadzający: Janusz Kondracki

Data modyfikacji: 2021-12-01

Opublikował: Janusz Kondracki

Data publikacji: 2021-12-01