20220321-ARP

Augustów, 21 marca 2022 r.

Znak: OSW.271.1.2022

 

ZAPYTANIE OFERTOWE

 

Dla zamówienia publicznego wyłączonego spod stosowania ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych

 

 

Zamawiający zaprasza do złożenia ofert na:

realizację zadania obejmującego odbiór, transport oraz poddanie odzyskowi lub unieszkodliwieniu odpadów pochodzących z działalności rolniczej, tj. folia rolnicza czarna, folia rolnicza biała, siatka, sznurek do owijania balotów, opakowania po nawozach i typu Big-Bag, z terenu gminy Augustów.

 

Opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej na terenie gminy Augustów, tj. folii rolniczej czarnej, folii rolniczej białej, siatki, sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach oraz typu Big Bag.

Zadanie realizowane jest w ramach programu priorytetowego ,,Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej”  i finansowane będzie ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.

Zakres rzeczowy obejmuje:

  • ważenie odbieranych odpadów folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag;
  • załadunek odpowiednio zapakowanych odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag oraz uporządkowanie miejsca wykonywania usługi z w/w odpadów;
  • transport odebranych odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag do miejsca ich odzysku lub unieszkodliwienia środkami transportu posiadającymi aktualne zezwolenie na transport odpadów;
  • rozładunek i przekazanie odpadów do odzysku lub unieszkodliwienia.

 

Oferta winna zawierać koszty transportu, unieszkodliwienia oraz prowadzenie ilościowej
i jakościowej ewidencji odpadów.

Szacunkowa ilość odpadów do odbioru i unieszkodliwienia lub poddania odzyskowi na podstawie zgłoszeń rolników:

  • folia rolnicza czarna – 75 Mg
  • folia rolnicza biała – 95 Mg
  • siatka do owijania balotów – 10 Mg
  • sznurek do owijania balotów – 5 Mg
  • opakowania po nawozach – 5 Mg
  • opakowania typu big bag – 10 Mg

RAZEM: około 200 Mg

Powyższe masy są wartościami szacunkowymi wynikającymi ze złożonych przez rolników wniosków i mogą ulec zmianie.

Zadanie należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska oraz aktami wykonawczymi do tych ustaw.

WARUNKI WYKONANIA ROBÓT

  1. Prace wchodzące w zakres przedmiotu zamówienia:
  • zbieranie, w miejscach wskazanych przez Zamawiającego, odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag dostarczonych przez rolników.
  • ważenie odebranych odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag przy użyciu własnych (posiadających legalizację) urządzeń,
  • załadunek odpowiednio zapakowanych odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag na samochód przeznaczony do transportu oraz uporządkowanie miejsca wykonywania usługi z w/w odpadów.
  • transport, odebranych odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag do miejsca ich odzysku lub unieszkodliwienia środkami transportu posiadającymi aktualne zezwolenie na transport odpadów,
  • rozładunek i przekazanie odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag do odzysku lub unieszkodliwienia.
  • wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków zamówienia,
  • wykonawca, wyłoniony w postępowaniu ustali wspólnie z Zamawiającym terminy przyjmowania od rolników odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag. Zamawiający wspólnie z Wykonawcą zobowiązani będą do przekazania/poinformowania rolników którzy złożyli wnioski w ramach tego zadania o terminach i miejscu przyjmowania odpadów rolniczych,
  • wykonawca będzie odpowiadał za bieżące utrzymanie czystości i porządku na terenie nieruchomości na której przyjmowane będą odpady od rolników.

 

  1. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest:
  • spisać z każdą osobą protokół odbioru odpadów z folii rolniczych, siatki
    i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag, którego jeden egzemplarz przekaże Zamawiającemu.

 

  Protokół w szczególności powinien zawierać następujące dane:

  1. imię i nazwisko właściciela posesji/ użytkownika z której pochodzą odpady rolnicze,
  2. adres gospodarstwa rolnego z którego pochodzą odpady z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań typu Big-Bag,
  3. datę odbioru odpadów,
  4. wagę odbieranego odpadu, w rozbiciu na:
  • folie rolnicze;
  • siatki i sznurka do owijania balotów,
  • opakowania po nawozach i opakowań typu Big Bag;
  1. podpis właściciela/ użytkownika
  2. podpis wykonawcy (właściciela firmy) lub osoby upoważnionej przez wykonawcę ze wskazaniem pełnionej funkcji,
  3. pieczęć firmową wykonawcy,
  • Wykonawca zobowiązany jest do:
  1. zważenia odbieranych od niego odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag,
  2. prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów określonej w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2021 r. 779 z późn. zm.) oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  3. wykonania przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem wymogów obowiązującego w tym zakresie prawa,
  4. udokumentowania sposobu postępowania z usuwanymi odpadami na każdym etapie ich zagospodarowania, tj. od usunięcia do ostatecznego odzysku lub unieszkodliwienia, w szczególności Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu stosownych dokumentów potwierdzających właściwe i zgodne z przepisami wykonanie przedmiotu zamówienia, w tym:
  • Wygenerowane z systemu BDO i poświadczone za zgodność z oryginałem kopie kart ewidencji odpadów potwierdzających przyjęcie odpadów przez prowadzącego zbieranie lub przetwarzanie odpadów w procesie odzysku lub unieszkodliwiania, wraz z ich zbiorczym zestawieniem,
  • wygenerowane z systemu BDO karty przekazania odpadów do docelowej instalacji (w statusie z potwierdzonym transportem), wraz z ich zbiorczym zestawieniem (w przypadku przejęcia odpadów z terenu Gminy Augustów przez podmiot zajmujący się wyłącznie zbieraniem odpadów).
  • wygenerowane z systemu BDO i poświadczone za zgodność z oryginałem kopie dokumentów ewidencji odpadów potwierdzające ostateczne zagospodarowanie odpadów w procesie unieszkodliwienia lub odzysku, wraz z ich zbiorczym zestawieniem
  • Wykonawca wykona dokumentację fotograficzną podczas wykonywania prac na różnym etapie, czytelnych, kolorowych zdjęć, ilustrujących przebieg realizacji zadania.
  • Po wykonaniu zadania Wykonawca przedłoży zamawiającemu sprawozdanie zawierające: adresy gospodarstw rolnych z których pochodzą odpady rolnicze, wskazanie ilości odebranego odpadu w Mg w rozbiciu na folie rolnicze, siatki i sznurki do owijania balotów, opakowania po nawozach i typu Big- Bag.
  • po wykonaniu zadania Wykonawca złoży oświadczenie o prawidłowym wykonaniu prac z zachowaniem właściwych przepisów technicznych
    i sanitarnych.
  1. Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowywania odpadów zgodnie
    z hierarchią sposobów postępowania z odpadami.
  2. Wykonawca zobowiązuje się zachować w tajemnicy wszelkie informacje i dane otrzymane od Zamawiającego oraz od właścicieli nieruchomości, od których przyjmowane będą odpady rolnicze.
  3. Wszelkie działania lub czynności nie opisane powyżej, a wynikające z procedur określonych w ustawach oraz przepisach szczególnych, niezbędne do właściwego
    i kompletnego wykonania zamówienia Wykonawca winien wykonać w ramach przedmiotu zamówienia i uwzględnić w kosztach i terminie wykonania przedmiotu zamówienia.
  4. Zamówienie powinno być wykonane zgodnie z zapytaniem ofertowym.
  5. W zakres zamówienia wchodzą wszystkie prace, materiały i usługi niezbędne do jego kompleksowego wykonania i przekazania Zamawiającemu.
  6. Rozliczenie zadania nastąpi na podstawie rzeczywistej masy odebranych odpadów rolniczych oraz cen przedstawionych w ofercie Wykonawcy.

 

 

WARUNKI UDZIUAŁU W POSTĘPOWANIU:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

  • Posiadają kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności. Wykonawca dokonujący prac związanych z realizacja przedmiotu zamówienia musi posiadać zezwolenie na prowadzenie działalności w tym zakresie, w szczególności zezwolenie na zbierania, transportu odpadów wydane na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 779 z późn. zm.);
  • Posiadają zdolności techniczne lub zawodowe zapewniające wykonanie zamówienia, tj.: posiada lub dysponuje przynajmniej jednym środkiem transportu, który spełnia obowiązujące przepisy; dysponuje wagą przewoźną;
  • Znajdują się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj. są ubezpieczeni (przynajmniej na okres trwania umowy)
  1. Termin realizacji zamówienia:

          Zamówienie należy zrealizować w nieprzekraczalnym terminie do dnia 10 czerwca 2022 roku w terminach ustalonych z Zamawiającym. Kopie dokumentów potwierdzających odzysk lub unieszkodliwienie odpadów należy przekazać do dnia 15 stycznia 2023 r.

 

  1. Opis sposobu przygotowania oferty:
  2. Każdy Wykonawca może złożyć w niniejszym postępowaniu tyko jedną ofertę.
  3. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, czytelną i trwałą techniką.
  4. Oferta musi obejmować całość zamówienia.
  5. Ceny podane w ofercie muszą być wyrażone cyfrowo i słownie.
  6. Wszystkie wypełnione dokumenty powinny być podpisane przez Wykonawcę bądź pełnomocnika.

 

  • Kryteria brane pod uwagę przy ocenie ofert:

Cena 100%

Cena za wykonanie przedmiotu umowy powinna zawierać wszystkie koszty, jakie Wykonawca będzie musiał ponieść za realizację przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem podatku od towarów i usług VAT.

 

  1. Sposób przygotowania oferty:

 

Ofertę na załączonym Formularzu Ofertowym należy złożyć w zamkniętej kopercie w Urzędzie Gminy Augustów, ul. Mazurska 1C, 16-300 Augustów – w terminie do dnia 29 marca 2022 r. do godziny 10:00 z dopiskiem Oferta na: ,,Usuwanie odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag z terenu Gminy Augustów”.

  1. Termin otwarcia ofert 29 marca 2022 r. o godzinie 10:15

 

  1. Osoba upoważniona do kontaktu z wykonawcami: Anna Raczyńska – Pycz
    87 643 30 56 w.26

 

  • Sposób przygotowania oferty: ofertę należy sporządzić w formie pisemnej, w języku polskim.

 

  • Dodatkowe informacje
  1. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych oraz ofert częściowych.
  2. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
  3. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy mogą przekazywać pisemnie, za pomocą faksu lub drogą elektroniczną.
  4. Oferty niezgodne z Zapytaniem Ofertowym zostaną odrzucone, a złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
  5. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze kolejną ofertę najkorzystniejszą spośród złożonych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.
  6. Wynagrodzenie Wykonawcy z tytułu wykonania usługi wyliczone będzie jako iloczyn ceny jednostkowej za 1 Mg usuniętych odpadów rolniczych (zgodnie z ofertą Wykonawcy) oraz ilości ton odebranych od rolnika odpadów i przekazanych do odzysku lub unieszkodliwienia. Wykonawcy należy się wynagrodzenie tylko za faktycznie wykonane usługi.
  7. Do prowadzonego postępowania nie przysługują Wykonawcom środki ochrony prawnej określone w przepisach Ustawy Prawo zamówień publicznych tj. odwołanie, skarga.
  8. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania w każdym czasie bez podania przyczyny, a w szczególności jeżeli wartość najkorzystniejszej oferty przekroczy kwotę dofinansowania ze środków NFOŚiGW lub przekroczy wartość środków zabezpieczonych na ten cel przez Zamawiającego.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Augustów

Wytwarzający/odpowiadający: UG Augustów

Data wytworzenia: 2022-03-21

Wprowadzający: Janusz Kondracki

Data modyfikacji: 2022-03-31

Opublikował: Janusz Kondracki

Data publikacji: 2022-03-21