20220321-ARP
Augustów, 21 marca 2022 r.
Znak: OSW.271.1.2022
ZAPYTANIE OFERTOWE
Dla zamówienia publicznego wyłączonego spod stosowania ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych
Zamawiający zaprasza do złożenia ofert na:
realizację zadania obejmującego odbiór, transport oraz poddanie odzyskowi lub unieszkodliwieniu odpadów pochodzących z działalności rolniczej, tj. folia rolnicza czarna, folia rolnicza biała, siatka, sznurek do owijania balotów, opakowania po nawozach i typu Big-Bag, z terenu gminy Augustów.
Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej na terenie gminy Augustów, tj. folii rolniczej czarnej, folii rolniczej białej, siatki, sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach oraz typu Big Bag.
Zadanie realizowane jest w ramach programu priorytetowego ,,Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej” i finansowane będzie ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
Zakres rzeczowy obejmuje:
- ważenie odbieranych odpadów folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag;
- załadunek odpowiednio zapakowanych odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag oraz uporządkowanie miejsca wykonywania usługi z w/w odpadów;
- transport odebranych odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag do miejsca ich odzysku lub unieszkodliwienia środkami transportu posiadającymi aktualne zezwolenie na transport odpadów;
- rozładunek i przekazanie odpadów do odzysku lub unieszkodliwienia.
Oferta winna zawierać koszty transportu, unieszkodliwienia oraz prowadzenie ilościowej
i jakościowej ewidencji odpadów.
Szacunkowa ilość odpadów do odbioru i unieszkodliwienia lub poddania odzyskowi na podstawie zgłoszeń rolników:
- folia rolnicza czarna – 75 Mg
- folia rolnicza biała – 95 Mg
- siatka do owijania balotów – 10 Mg
- sznurek do owijania balotów – 5 Mg
- opakowania po nawozach – 5 Mg
- opakowania typu big bag – 10 Mg
RAZEM: około 200 Mg
Powyższe masy są wartościami szacunkowymi wynikającymi ze złożonych przez rolników wniosków i mogą ulec zmianie.
Zadanie należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska oraz aktami wykonawczymi do tych ustaw.
WARUNKI WYKONANIA ROBÓT
- Prace wchodzące w zakres przedmiotu zamówienia:
- zbieranie, w miejscach wskazanych przez Zamawiającego, odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag dostarczonych przez rolników.
- ważenie odebranych odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag przy użyciu własnych (posiadających legalizację) urządzeń,
- załadunek odpowiednio zapakowanych odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag na samochód przeznaczony do transportu oraz uporządkowanie miejsca wykonywania usługi z w/w odpadów.
- transport, odebranych odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag do miejsca ich odzysku lub unieszkodliwienia środkami transportu posiadającymi aktualne zezwolenie na transport odpadów,
- rozładunek i przekazanie odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag do odzysku lub unieszkodliwienia.
- wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków zamówienia,
- wykonawca, wyłoniony w postępowaniu ustali wspólnie z Zamawiającym terminy przyjmowania od rolników odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag. Zamawiający wspólnie z Wykonawcą zobowiązani będą do przekazania/poinformowania rolników którzy złożyli wnioski w ramach tego zadania o terminach i miejscu przyjmowania odpadów rolniczych,
- wykonawca będzie odpowiadał za bieżące utrzymanie czystości i porządku na terenie nieruchomości na której przyjmowane będą odpady od rolników.
- W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest:
- spisać z każdą osobą protokół odbioru odpadów z folii rolniczych, siatki
i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag, którego jeden egzemplarz przekaże Zamawiającemu.
Protokół w szczególności powinien zawierać następujące dane:
- imię i nazwisko właściciela posesji/ użytkownika z której pochodzą odpady rolnicze,
- adres gospodarstwa rolnego z którego pochodzą odpady z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań typu Big-Bag,
- datę odbioru odpadów,
- wagę odbieranego odpadu, w rozbiciu na:
- folie rolnicze;
- siatki i sznurka do owijania balotów,
- opakowania po nawozach i opakowań typu Big Bag;
- podpis właściciela/ użytkownika
- podpis wykonawcy (właściciela firmy) lub osoby upoważnionej przez wykonawcę ze wskazaniem pełnionej funkcji,
- pieczęć firmową wykonawcy,
- Wykonawca zobowiązany jest do:
- zważenia odbieranych od niego odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag,
- prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów określonej w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2021 r. 779 z późn. zm.) oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- wykonania przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem wymogów obowiązującego w tym zakresie prawa,
- udokumentowania sposobu postępowania z usuwanymi odpadami na każdym etapie ich zagospodarowania, tj. od usunięcia do ostatecznego odzysku lub unieszkodliwienia, w szczególności Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu stosownych dokumentów potwierdzających właściwe i zgodne z przepisami wykonanie przedmiotu zamówienia, w tym:
- Wygenerowane z systemu BDO i poświadczone za zgodność z oryginałem kopie kart ewidencji odpadów potwierdzających przyjęcie odpadów przez prowadzącego zbieranie lub przetwarzanie odpadów w procesie odzysku lub unieszkodliwiania, wraz z ich zbiorczym zestawieniem,
- wygenerowane z systemu BDO karty przekazania odpadów do docelowej instalacji (w statusie z potwierdzonym transportem), wraz z ich zbiorczym zestawieniem (w przypadku przejęcia odpadów z terenu Gminy Augustów przez podmiot zajmujący się wyłącznie zbieraniem odpadów).
- wygenerowane z systemu BDO i poświadczone za zgodność z oryginałem kopie dokumentów ewidencji odpadów potwierdzające ostateczne zagospodarowanie odpadów w procesie unieszkodliwienia lub odzysku, wraz z ich zbiorczym zestawieniem
- Wykonawca wykona dokumentację fotograficzną podczas wykonywania prac na różnym etapie, czytelnych, kolorowych zdjęć, ilustrujących przebieg realizacji zadania.
- Po wykonaniu zadania Wykonawca przedłoży zamawiającemu sprawozdanie zawierające: adresy gospodarstw rolnych z których pochodzą odpady rolnicze, wskazanie ilości odebranego odpadu w Mg w rozbiciu na folie rolnicze, siatki i sznurki do owijania balotów, opakowania po nawozach i typu Big- Bag.
- po wykonaniu zadania Wykonawca złoży oświadczenie o prawidłowym wykonaniu prac z zachowaniem właściwych przepisów technicznych
i sanitarnych.
- Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowywania odpadów zgodnie
z hierarchią sposobów postępowania z odpadami. - Wykonawca zobowiązuje się zachować w tajemnicy wszelkie informacje i dane otrzymane od Zamawiającego oraz od właścicieli nieruchomości, od których przyjmowane będą odpady rolnicze.
- Wszelkie działania lub czynności nie opisane powyżej, a wynikające z procedur określonych w ustawach oraz przepisach szczególnych, niezbędne do właściwego
i kompletnego wykonania zamówienia Wykonawca winien wykonać w ramach przedmiotu zamówienia i uwzględnić w kosztach i terminie wykonania przedmiotu zamówienia. - Zamówienie powinno być wykonane zgodnie z zapytaniem ofertowym.
- W zakres zamówienia wchodzą wszystkie prace, materiały i usługi niezbędne do jego kompleksowego wykonania i przekazania Zamawiającemu.
- Rozliczenie zadania nastąpi na podstawie rzeczywistej masy odebranych odpadów rolniczych oraz cen przedstawionych w ofercie Wykonawcy.
WARUNKI UDZIUAŁU W POSTĘPOWANIU:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
- Posiadają kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności. Wykonawca dokonujący prac związanych z realizacja przedmiotu zamówienia musi posiadać zezwolenie na prowadzenie działalności w tym zakresie, w szczególności zezwolenie na zbierania, transportu odpadów wydane na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 779 z późn. zm.);
- Posiadają zdolności techniczne lub zawodowe zapewniające wykonanie zamówienia, tj.: posiada lub dysponuje przynajmniej jednym środkiem transportu, który spełnia obowiązujące przepisy; dysponuje wagą przewoźną;
- Znajdują się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj. są ubezpieczeni (przynajmniej na okres trwania umowy)
- Termin realizacji zamówienia:
Zamówienie należy zrealizować w nieprzekraczalnym terminie do dnia 10 czerwca 2022 roku w terminach ustalonych z Zamawiającym. Kopie dokumentów potwierdzających odzysk lub unieszkodliwienie odpadów należy przekazać do dnia 15 stycznia 2023 r.
- Opis sposobu przygotowania oferty:
- Każdy Wykonawca może złożyć w niniejszym postępowaniu tyko jedną ofertę.
- Oferta musi być sporządzona w języku polskim, czytelną i trwałą techniką.
- Oferta musi obejmować całość zamówienia.
- Ceny podane w ofercie muszą być wyrażone cyfrowo i słownie.
- Wszystkie wypełnione dokumenty powinny być podpisane przez Wykonawcę bądź pełnomocnika.
- Kryteria brane pod uwagę przy ocenie ofert:
Cena 100%
Cena za wykonanie przedmiotu umowy powinna zawierać wszystkie koszty, jakie Wykonawca będzie musiał ponieść za realizację przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem podatku od towarów i usług VAT.
- Sposób przygotowania oferty:
Ofertę na załączonym Formularzu Ofertowym należy złożyć w zamkniętej kopercie w Urzędzie Gminy Augustów, ul. Mazurska 1C, 16-300 Augustów – w terminie do dnia 29 marca 2022 r. do godziny 10:00 z dopiskiem Oferta na: ,,Usuwanie odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag z terenu Gminy Augustów”.
- Termin otwarcia ofert 29 marca 2022 r. o godzinie 10:15
- Osoba upoważniona do kontaktu z wykonawcami: Anna Raczyńska – Pycz
87 643 30 56 w.26
- Sposób przygotowania oferty: ofertę należy sporządzić w formie pisemnej, w języku polskim.
- Dodatkowe informacje
- Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych oraz ofert częściowych.
- W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
- Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy mogą przekazywać pisemnie, za pomocą faksu lub drogą elektroniczną.
- Oferty niezgodne z Zapytaniem Ofertowym zostaną odrzucone, a złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
- Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze kolejną ofertę najkorzystniejszą spośród złożonych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.
- Wynagrodzenie Wykonawcy z tytułu wykonania usługi wyliczone będzie jako iloczyn ceny jednostkowej za 1 Mg usuniętych odpadów rolniczych (zgodnie z ofertą Wykonawcy) oraz ilości ton odebranych od rolnika odpadów i przekazanych do odzysku lub unieszkodliwienia. Wykonawcy należy się wynagrodzenie tylko za faktycznie wykonane usługi.
- Do prowadzonego postępowania nie przysługują Wykonawcom środki ochrony prawnej określone w przepisach Ustawy Prawo zamówień publicznych tj. odwołanie, skarga.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania w każdym czasie bez podania przyczyny, a w szczególności jeżeli wartość najkorzystniejszej oferty przekroczy kwotę dofinansowania ze środków NFOŚiGW lub przekroczy wartość środków zabezpieczonych na ten cel przez Zamawiającego.
Metryka strony