XIII-122-2012
Uchwała Nr XIII/ 122/2012
Rady Gminy Augustów
z dnia 28 września 2012 roku
w sprawie zmiany budżetu gminy Augustów na rok 2012.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ((Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203; z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457; z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337; z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218; z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458; z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241; z 2010 r. Nr 28, poz. 142, Nr 28, poz. 146, Nr 106, poz. 675, Nr 40, poz. 230; z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887, Nr 217, poz. 1281)), ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art.242, art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( (Dz.U. Nr 157, poz. 1240; z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578, Nr 257, poz. 1726; z 2011 r. Nr 185, poz. 1092, Nr 201, poz. 1183, Nr 234, poz. 1386, Nr 240, poz. 1429, Nr 291, poz. 1707) Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1
1. Zmniejszyć planowane dochody budżetu o 155.999,55zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.
2. Zwiększyć planowane dochody budżetu o 358.387,55zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2
Zwiększyć planowane wydatki budżetu o 202.388zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
§ 3
Budżet gminy po dokonanych zmianach wynosi:
1) plan dochodów ogółem 29.865.272 zł, z tego:
- dochody majątkowe -10.768.069,60zł,
- dochody bieżące - 19.097.202,40zł, w tym:
a) dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce odrębnymi ustawami 2.898.459zł;
2) plan wydatków ogółem 31.388.289zł, z tego:
- wydatki majątkowe 13.456.209 zł,
- wydatki bieżące - 17.932.080 zł,
a) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce odrębnymi ustawami 2.898.459zł;
b) wydatki związane z realizacją zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego 166.632 zł.
§ 4
1) Wydatki na zadania inwestycyjne realizowane w roku 2012 zgodnie z Załącznikiem nr 3.
2) Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności zgodnie z Załącznikiem nr 4.
§ 5
Deficyt budżetu w wysokości 1.523.017 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
a) zaciąganych kredytów w kwocie – 1.350.000 zł,
b) wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 173.017zł.
§ 6
Łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 2.233.511zł, oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 710.494 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 5.
§ 7
Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 1.000.000 zł,
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu - w kwocie 1.350.000 zł.
§ 8
1. Ustala się dochody w kwocie 58.275 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 59.627 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 6.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
3. Ustala się wydatki w kwocie 4.500 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania przemocy w rodzinie.
4. Ustala się środki pochodzące z opłaty produktowej w kwocie 500 zł na realizacje zadań związanych z edukacją ekologiczną.
5. Ustala się dochody w kwocie 13.000 zł i wydatki w kwocie 11.732.539zł związane z realizacją zadań określonych ustawą Prawo ochrony środowiska.
6. Ustala się wydatki w kwocie 7.098zł (rozdział 85206) na realizację zadań określonych ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
§ 9
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy, zgodnie z Załącznikiem nr 6.
§ 10
Upoważnia się Wójta do :
1. zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na:
a) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 1.000.000 zł,
b) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu - w kwocie 1.350.000 zł;
2. a) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
b) przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
3. dokonywania zmian w planie wydatków w rozdziałach i paragrafach w ramach działu,
4. dokonywania zmian w planie wydatków inwestycyjnych, polegających na przenoszeniu planowanych wydatków między zadaniami z wyłączeniem rozszerzania ich zakresu rzeczowego oraz wprowadzania nowych zadań,
5. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 11
Upoważnia się wójta do udzielania w roku budżetowym pożyczek do łącznej kwoty 24.480 zł.
§ 12
Objaśnienia wprowadzonych zmian zawiera załącznik nr 7 do uchwały.
§ 13
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.
§ 14
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Zdzisław Chmielewski
Metryka strony