4-2024

PROTOKÓŁ Nr IV/2024

z obrad IV Sesji Rady Gminy Augustów

w dniu 31 lipca 2024 roku.

 

Obrady Sesji rozpoczęto ok. godz. 1000 w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Augustów.

Obrady IV Sesji Rady Gminy Augustów prowadził Przewodniczący Rady Gminy Augustów – Maciej Kamil Kowalewski.

 

Ad. pkt 1.

Otwarcie obrad.

Przewodniczący Rady otworzył IV Sesję Rady Gminy Augustów. Powitał radnych Gminy, władze gminy, sołtysów.

Wiceprzewodnicząca Rady – Barbara Łada poinformowała o tym, że klauzula informacyjna RODO znajduje się przy wejściu do sali obrad sesji.

Radni przystąpili do głosowania w celu sprawdzenia obecności.

Wyniki głosowania:

OBECNY: 14, NIEOBECNY: 1

Radny nieobecny:

  1. Kondracki Konstanty

Wykaz głosowań imiennych stanowi załącznik do protokołu.

Przewodniczący Rady stwierdził, że na 15 radnych zgodnie z listą obecności w obradach obecnie uczestniczy 14 radnych, a więc podejmowane uchwały będą prawomocne.

W obradach Rady Gminy uczestniczyło ogółem 39 osób.

Listy obecności stanowią załączniki do protokołu.

Ad. pkt 2.

Przyjęcie porządku obrad.

Czas rozpoczęcia rozpatrywania punktu /00:01:06/.

Pan Maciej Kamil Kowalewski – Przewodniczący Rady Gminy przedstawił proponowany porządek obrad IV sesji Rady Gminy:

1.Otwarcie obrad Rady Gminy, powitanie radnych, sołtysów.

2.Przyjęcie porządku obrad.

3.Informacja o międzysesyjnej działalności Wójta Gminy tj. w okresie od 25 czerwca 2024 r. do 31 lipca 2024 roku.

4.Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał:

a) w sprawie odmowy wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radną;

b) zmieniająca Uchwałę Nr XLVII/433/2024 Rady Gminy Augustów z dnia 26 marca 2024 r. w sprawie udzielenia dotacji z budżetu Gminy Augustów dla Parafii Rzymskokatolickiej p.w. Zwiastowania NMP w Janówce na wykonanie prac remontowych Kościoła Parafialnego, wpisanego do rejestru zabytków;

c) w sprawie zmiany budżetu gminy Augustów na rok 2024;

d) w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy na lata 2024 – 2027.

5.Wolne wnioski.

6.Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji Rady Gminy.

7.Zamknięcie obrad Rady Gminy.

Następnie Przewodniczący Rady Gminy zgłosił wniosek w sprawie wprowadzenia do porządku obrad punktu: 4 e) projektu uchwały w sprawie zajęcia stanowiska dotyczącego aktualizacji obszarów objętych wstrzymaniem i ograniczeniem pozyskania drewna.

Uwag nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie wniosek o zmianę w porządku obrad.

Wyniki głosowania:

ZA: 14 głosów,  PRZECIW: 0,  WSTRZYMUJĄCYCH: 0NIEOBECNI: 1

Wykaz głosowań imiennych stanowi załącznik do protokołu.

Następnie Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie porządek obrad po zmianie.

Wyniki głosowania:

ZA: 14 głosów,  PRZECIW: 0,  WSTRZYMUJĄCYCH: 0NIEOBECNI: 1

Wykaz głosowań imiennych stanowi załącznik do protokołu.

Porządek obrad po zmianie jest następujący:

1.Otwarcie obrad Rady Gminy, powitanie radnych, sołtysów.

2.Przyjęcie porządku obrad.

3.Informacja o międzysesyjnej działalności Wójta Gminy tj. w okresie od 25 czerwca 2024 r. do 31 lipca 2024 roku.

4.Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał:

a) w sprawie odmowy wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radną;

b) zmieniająca Uchwałę Nr XLVII/433/2024 Rady Gminy Augustów z dnia 26 marca 2024 r. w sprawie udzielenia dotacji z budżetu Gminy Augustów dla Parafii Rzymskokatolickiej p.w. Zwiastowania NMP w Janówce na wykonanie prac remontowych Kościoła Parafialnego, wpisanego do rejestru zabytków;

c) w sprawie zmiany budżetu gminy Augustów na rok 2024;

d) w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy na lata 2024 – 2027;

e) w sprawie zajęcia stanowiska dotyczącego aktualizacji obszarów objętych wstrzymaniem i ograniczeniem pozyskania drewna.

5.Wolne wnioski.

6.Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji Rady Gminy.

7.Zamknięcie obrad Rady Gminy.

Ad. pkt 3.

Informacja o międzysesyjnej działalności Wójta Gminy tj. w okresie od 25 czerwca 2024 r. do 31 lipca 2024 roku.

Czas rozpoczęcia rozpatrywania punktu /00:03:53/.

Zbigniew Buksiński – Wójt Gminy omówił międzysesyjną działalność Wójta Gminy tj. od 25 czerwca 2024 r. do 31 lipca 2024 roku oraz przedstawił sposób realizacji uchwał podjętych na III sesji Rady Gminy Augustów w dniu 25 czerwca 2024 roku.

Informacja stanowi załącznik do protokołu.

Ad. pkt 4.

Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał:

a) w sprawie odmowy wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radną;

Czas rozpoczęcia rozpatrywania punktu /00:13:28/.

Przewodniczący Rady powiedział, że radni na wspólnym posiedzeniu Komisji mieli możliwość zapoznania się z projektem uchwały oraz z pismem Prezesa KRUS.

Wójt Gminy – powiedział, że uzasadnienie Prezesa KRUS jest niewystarczające do dokonania zwolnienia z pracy. Stwierdził, że są inne możliwości prawne do doboru pracowników. Dodał, że nie ma podstaw prawnych do zwolnienia radnej z pełnienia funkcji Kierownika KRUS.

Przewodniczący Rady odczytał uzasadnienie do projektu uchwały.

Uwag i pytań nie zgłoszono.

Radna Barbara Łada wnioskowała o wyłączenie siebie z głosowania nad podjęciem uchwały.

Przewodniczący Rady poinformował, że zgodnie z art.  25a. ustawy o samorządzie gminnym „Radny nie może brać udziału w głosowaniu w radzie ani w komisji, jeżeli dotyczy ono jego interesu prawnego, wobec tego Pani radna Barbara Łada będzie wyłączona z udziału w głosowaniu nad przyjęciem projektu uchwały.

Przewodniczący Rady zwrócił się do Wiceprzewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Gminy Augustów o przedstawienie opinii w sprawie projektu uchwały.

Radny Paweł Krupiński – Wiceprzewodniczący Komisji powiedział, że Komisja wydała pozytywną opinię dla proponowanego projektu uchwały /00:18:10/.

Następnie przystąpiono do głosowania nad uchwałą.

Wyniki głosowania:

ZA: 13 głosów, PRZECIW: 0, WSTRZYMUJĄCYCH: 0, NIEOBECNI: 1, BRAK GŁOSU: 1

Wykaz głosowań imiennych oraz Uchwała nr IV/22/2024 Rady Gminy Augustów z dnia 31 lipca 2024 r. w sprawie odmowy wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radną stanowią załączniki do protokołu.

b) zmieniająca Uchwałę Nr XLVII/433/2024 Rady Gminy Augustów z dnia 26 marca 2024 r. w sprawie udzielenia dotacji z budżetu Gminy Augustów dla Parafii Rzymskokatolickiej p.w. Zwiastowania NMP w Janówce na wykonanie prac remontowych Kościoła Parafialnego, wpisanego do rejestru zabytków;

Czas rozpoczęcia rozpatrywania punktu /00:18:49/.

Tomasz Tomaszewski – Sekretarz Gminy powiedział, że Gmina Augustów otrzymała dofinansowanie z rządowego programu „Polski Ład” na realizację programu odbudowy zabytków. W wyniku rozstrzygnięcia postępowania zakupowego jest konieczność przyjęcia w budżecie środków na realizację inwestycji. Realizatorem będzie parafia w Janówce. Zmiana jest istotna, ponieważ jest konieczność zawarcia umowy dotacji między gminą a parafią oraz umowy z wykonawcą tj. Tomasz Osiński, który zajmuje się renowacją zabytków. Łączny koszt inwestycji wynosi 1.300.083,47 zł: w roku 2024 – 600.000 zł, w roku 2025 – 700.083,47 zł. Inwestycja ma być zrealizowana w terminie około 12 miesięcy.

Uwag i pytań nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady zwrócił się do Przewodniczącego Komisji Budżetu, Planowania, Spraw Gospodarczych i Rolnictwa Rady Gminy Augustów o przedstawienie opinii w sprawie projektu uchwały.

Radny Bartosz Cichy – Przewodniczący Komisji powiedział, że Komisja wydała pozytywną opinię dla proponowanego projektu uchwały /00:21:41/.

Wyniki głosowania:

ZA: 14 głosów, PRZECIW: 0, WSTRZYMUJĄCYCH: 0, NIEOBECNI: 1

Wykaz głosowań imiennych oraz Uchwała nr IV/23/2024 Rady Gminy Augustów z dnia 31 lipca 2024 r. zmieniająca Uchwałę Nr XLVII/433/2024 Rady Gminy Augustów z dnia 26 marca 2024 r. w sprawie udzielenia dotacji z budżetu Gminy Augustów dla Parafii Rzymskokatolickiej p.w. Zwiastowania NMP w Janówce na wykonanie prac remontowych Kościoła Parafialnego, wpisanego do rejestru zabytków stanowią załączniki do protokołu.

c) w sprawie zmiany budżetu gminy Augustów na rok 2024;

Czas rozpoczęcia rozpatrywania punktu /00:22:22/

Skarbnik Gminy poinformowała o zmianach planowanych dochodów.

W dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa zwiększa się dochody o 750 zł z tytułu darowizn na cele wsi Turówka.

Zwiększa się dochody w dziale 758 – Różne rozliczenia, w rozdziale 75814 – Różne rozliczenia finansowe o kwotę 6.145,00 zł na dodatkowe zadania oświatowe.

W dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększa się dochody z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej o 58.825,50 zł na zadanie „Usuwanie wyrobów zawierających azbest w gospodarstwach rolnych z terenu Gminy Augustów”.

W dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, w rozdziale 92190 – Ochrona zabytków i opieka nad zabytkami:

-zmniejsza się dochody o 1.275.771,32 zł przeznaczone na prace konserwatorskie przy zabytkach,

- zwiększa się dochody o 560.543,16 zł – środki z Programu Polski Ład na zadanie „Wykonanie prac remontowych zabytkowego Kościoła Parafialnego p.w. Zwiastowania Najświętszej Maryi Panny w Janówce”.

Następnie Skarbnik Gminy przedstawiła zmiany planowanych wydatków.

W dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa zwiększa się planowane wydatki o 129.350zł z przeznaczeniem na

- zakup materiałów do świetlicy w Turówce – 750 zł,

- opłaty związane z utrzymaniem budynków komunalnych - 19.000 zł,

- opłaty za wypłaty odszkodowań za przejęte z mocy prawa grunty pod inwestycje drogowe zrealizowane w 2023 roku – 86.000 zł;

- wykonanie ogrodzenia działki gminnej w Prusce Wielkiej – 23.600 zł .

W dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa kwotę 15.700 zł przeznacza się potrzeby OSP w Kolnicy, w tym na: zakup przecinarki spalinowej do stali i metalu – 5.700zł oraz na dotację w wysokości 10.000 zł na dofinansowanie zakupu systemu selektywnego alarmowania.

W dziale 801 – Oświata i wychowanie, rozdziale 80195 – Pozostała działalność zwiększa się wydatki o 6.145 zł na dodatkowe zadania oświatowe (SP w Żarnowie).

W dziale 855 – Rodzina zwiększa się planowane wydatki o 82.500 zł z przeznaczeniem na opłaty za pobyt dzieci w rodzinach zastępczych.

W dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

- zmniejszono o 31.000 zł środki przeznaczone się zadanie „Usuwanie wyrobów zawierających azbest w gospodarstwach rolnych z terenu Gminy Augustów”.

W dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego z związku ze zmianą harmonogramu realizacji zadania „Wykonanie prac remontowych zabytkowego Kościoła Parafialnego p.w. Zwiastowania Najświętszej Maryi Panny w Janówce” zmniejszono planowaną na rok 2024 dotację dla parafii o kwotę 715.228,16 zł do kwoty 600.000 zł.

Wprowadzone zmiany w zakresie inwestycji

Zmniejszono o 23.600 zł środki przeznaczone na zakup i montaż przydomowych oczyszczalni ścieków przy OSP w Kolnicy, Netcie Drugiej i Prusce Wielkiej do kwoty 85.200 zł (dział 754, rozdział 75412).

Wprowadzone zmiany zwiększyły wysokość planowanego deficytu o 94.374,50 zł do kwoty 4.584.548,54 zł.

Uwag i pytań nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady zwrócił się do Przewodniczącego Komisji Budżetu, Planowania, Spraw Gospodarczych i Rolnictwa Rady Gminy Augustów o przedstawienie opinii w sprawie projektu uchwały.

Radny Bartosz Cichy – Przewodniczący Komisji powiedział, że Komisja na posiedzeniu w dniu dzisiejszym wydała pozytywną opinię dla proponowanego projektu uchwały /00:27:19/.

Następnie przystąpiono do głosowania nad uchwałą.

Wyniki głosowania:

ZA: 14 głosów, PRZECIW: 0, WSTRZYMUJĄCYCH: 0, NIEOBECNI: 1

Wykaz głosowań imiennych oraz Uchwała nr IV/24/2024 Rady Gminy Augustów z dnia 31 lipca 2024 r. w sprawie zmiany budżetu gminy Augustów na rok 2024 stanowią załączniki do protokołu.

d) w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy na lata 2024 – 2027.

Czas rozpoczęcia rozpatrywania punktu /00:27:57/.

Skarbnik Gminy powiedziała, że w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Augustów dokonano zmian dla lat 2024 i 2025 oraz wprowadzono nowe przedsięwzięcie. Zgodnie ze zmianami w budżecie na dzień 31 lipca 2024 r., dokonano następujących zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Augustów: Dochody ogółem zmniejszono o 609 514,84 zł, z czego dochody bieżące zmniejszono o 609 514,84 zł, a dochody majątkowe nie uległy zmianie. Wydatki ogółem zmniejszono o 515 140,34 zł, z czego wydatki bieżące zmniejszono o 611 140,34 zł, a wydatki majątkowe zwiększono o 96 000,00 zł. Wynik budżetu jest deficytowy i po zmianach wynosi -4 584 548,54 zł. Dochody ogółem po zmianie wynoszą 46 299 118,60 zł, z tego dochody bieżące 38 049 339,60 zł. Wydatki ogółem po zmianie wynoszą 50 883 667,14 zł, z tego wydatki bieżące 37 225 383,64 zł, wydatki majątkowe wynoszą 13 658 283,50 zł. Przychody ogółem w roku budżetowym zwiększono o 94 374,50 zł i po zmianach wynoszą 5 384 504,54 zł. Rozchody ogółem w roku budżetowym nie uległy zmianie. Nadwyżka budżetowa z lat ubiegłych wynosi 2 184 680,54 zł.

Skarbnik Gminy przedstawiła zmiany dokonane na rok 2025.

Dochody bieżące i wydatki bieżące zwiększono o kwotę 700.083,47 zł. Są to środki, które zostaną przeznaczone na udzielenie dotacji na zadanie " Wykonanie prac remontowych zabytkowego Kościoła Parafialnego p.w. Zwiastowania Najświętszej Maryi Panny w Janowce". Środki pochodzić będą z Programu Polski Ład. Dochody ogółem po zmianach wynoszą 35.374.146,97 zł i są to w całości dochody bieżące. Wydatki ogółem na rok 2025 po zmianie planuje się w wysokości 34.574.190,97 zł, w tym wydatki bieżące 34.223.420,57 zł. Wydatki majątkowe nie uległy zmianie i wynoszą 350.770,40 zł. Od 2025 nie dokonywano zmian w zakresie planowanych przychodów oraz planowanych rozchodów. Wprowadzono nowe przedsięwzięcie pn. "Dotacja na zadanie: Wykonanie prac remontowych zabytkowego Kościoła Parafialnego p.w. Zwiastowania Najświętszej Maryi Panny w Janowce." Limit wydatków - 1.300.083,47 zł, w tym na rok 2024 - 600.000 zł i na rok 2025 - 700.083,47 zł. Środki na to zadanie pochodzą z darowizny z parafii w Janówce w kwocie 39.456,84 zł oraz środki z Programu Polski Ład - 1.260.626,63 zł.

Uwag nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady zwrócił się do Przewodniczącego Komisji Budżetu, Planowania, Spraw Gospodarczych i Rolnictwa Rady Gminy Augustów o przedstawienie opinii w sprawie projektu uchwały.

Radny Bartosz Cichy – Przewodniczący Komisji powiedział, że Komisja na posiedzeniu w dniu dzisiejszym wydała pozytywną opinię dla proponowanego projektu uchwały /00:32:18/.

Następnie przystąpiono do głosowania nad uchwałą.

Wyniki głosowania:

ZA: 14 głosów, PRZECIW: 0, WSTRZYMUJĄCYCH: 0, NIEOBECNI: 1

Wykaz głosowań imiennych oraz Uchwała nr IV/25/2024 Rady Gminy Augustów z dnia 31 lipca 2024 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy na lata 2024 – 2027 stanowią załączniki do protokołu.

e) w sprawie zajęcia stanowiska dotyczącego aktualizacji obszarów objętych wstrzymaniem i ograniczeniem pozyskania drewna.

Czas rozpoczęcia rozpatrywania punktu /00:32:54/

Wójt Gminy – powiedział, że w dniu 8 stycznia br. Pani Minister Klimatu i Środowiska wprowadziła moratorium, które ograniczyło wycinkę drzew wynikającą z planów urządzania lasów oraz gospodarkę leśną. Może to także dotyczyć lasów prywatnych. Wójt stwierdził, że istnieje niebezpieczeństwo degradacji środowiska oraz ograniczenia działalności gospodarki drzewnej. Nadleśnictwo Augustów oraz Nadleśnictwo Szczebra wystąpili o zaktualizowanie obszarów objętych wstrzymaniem i ograniczeniem pozyskania drewna oraz prowadzenie zgodnie z planem urządzania lasów, który jest sporządzany raz na 10 lat. W ramach konsultacji społecznych Nadleśnictwa zwracają się z prośbą do Rad Gmin o podjęcie stanowiska w tej sprawie.

Uwag nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady zwrócił się do Przewodniczącego Komisji Budżetu, Planowania, Spraw Gospodarczych i Rolnictwa Rady Gminy Augustów o przedstawienie opinii w sprawie projektu uchwały.

Radny Bartosz Cichy – Przewodniczący Komisji powiedział, że Komisja na posiedzeniu w dniu dzisiejszym wydała pozytywną opinię dla proponowanego projektu uchwały /00:35:55/.

Następnie przystąpiono do głosowania nad uchwałą.

Wyniki głosowania:

ZA: 14 głosów, PRZECIW: 0, WSTRZYMUJĄCYCH: 0, NIEOBECNI: 1

Wykaz głosowań imiennych oraz Uchwała nr IV/26/2024 Rady Gminy Augustów z dnia 31 lipca 2024 r. w sprawie zajęcia stanowiska dotyczącego aktualizacji obszarów objętych wstrzymaniem i ograniczeniem pozyskania drewna stanowią załączniki do protokołu.

Ad. pkt 5.

Wolne wnioski.

Czas rozpoczęcia rozpatrywania punktu /00:36:39/.

Wójt Gminy poinformował, że została wznowiona procedura dotycząca określenia właściciela działek nad rzeką Rospudą. Wcześniej została podjęta decyzja Starosty Augustowskiego określająca, że Gmina Augustów nie jest właścicielem tych działek. Decyzja w tej sprawie może zostać cofnięta i Gmina Augustów może być właścicielem mostu na świętym miejscu. Są prowadzone rozmowy dotyczące przebudowy tego mostu.

Następnie Wójt poinformował, że należy podjąć działania zwiększające opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ponieważ zwiększa się ilość odpadów i w związku z tym wzrastają koszty. Wójt stwierdził, że cena na utylizację odpadów powinna bilansować się z opłatą wnoszoną przez mieszkańców. Powiedział, że nie należy zwiększać środków z budżetu gminy na opłaty związane z gospodarowaniem odpadami komunalnymi.

Ponadto Wójt Gminy zaprosił na dożynki gminne, które odbędą się w dniu 25 sierpnia 2024 r. Poinformował, że odbędzie się turniej sołectw oraz inne atrakcje. Wyraził nadzieję, że udział wezmą sołtysi, radni, koła gospodyń wiejskich.

Radna Danuta Kulbacka zapytała czy obecnie Gmina dopłaca za utylizację odpadów komunalnych /00:40:51/.

Wójt Gminy powiedział, że obecnie gmina nie dopłaca, ale jeśli w dalszym ciągu będą zwiększone ilości śmieci to nie wystąpi na koniec roku zbilansowanie kosztów.

Radny Adam Karwowski zaproponował wprowadzenie programu szkoleniowego dotyczącego sposobu segregacji odpadów wśród mieszkańców /00:41:36/.

Wójt Gminy powiedział, że odnośnie kosztów to ważna jest waga, a nie objętość odpadów.

Skarbnik Gminy powiedziała odnośnie zbilansowania kosztów wywozu odpadów. W tym roku przyjęto kwotę ok. 334 tys. zł stanowiące oszczędności z lat ubiegłych i w tym roku na pewno te środki zostaną wykorzystane, więc już w obecnym czasie koszty się nie zbilansują.

Radna Danuta Kulbacka zapytała czy dużo jest osób, które nie płacą za odpady komunalne /00:43:27/.

Skarbnik Gminy powiedziała, że zaległości na koniec czerwca br. wyniosły 96 tys. zł. Zostały wysłane upomnienia, być może zaległe wpłaty zwiększą środki w budżecie. 

Pan Tadeusz Smoleński – sołtys wsi Netta Pierwsza zgłosił potrzebę naprawy usterki, wyrwy na drodze powiatowej w pobliżu przepustu w Netcie w kierunku do Bargłowa /00:44:29/.

Wójt Gminy powiedział, że zostanie to zgłoszone do Powiatowego Zarządu Dróg.

Radny Marek Pieńczykowski podziękował dla Koła Gospodyń Wiejskich w Netcie Drugiej za zorganizowanie festynu, który był na wysokim poziomie /00:47:14/.

Pan Rafał Rybicki – sołtys wsi Biernatki zgłosił potrzebę naprawy nawierzchni drogi w kierunku Biernatki – Turówka /00:47:59/.

Radna Danuta Kulbacka zgłosiła potrzebę naprawy wyrwy na poboczu nawierzchni drogi powiatowej w Topiłówce pomiędzy numerami posesji 86-84 /00:48:35/.

Pani Henryka Zalewska – sołtys wsi Pruska Wielka podziękowała za pozytywną decyzję dotyczącą wykonania ogrodzenia działki gminnej w Prusce Wielkiej. Ponadto poinformowała, że na skrzyżowaniu do Janówki ustawiono transformator w niebezpiecznym miejscu, o czym zgłaszają mieszkańcy /00:49:02/.

Pani Paulina Rutkowski – sołtys wsi Kolnica podziękowała Wójtowi za współpracę i zaprosiła obecnych na piknik rodzinny w dniu 13 sierpnia 2024 r. /00:50:37/.

Radny Wiesław Harasim powiedział, że na skrzyżowaniu, gdzie obecnie jest ustawiony transformator były trzy kolizje. Stwierdził, że nie jest to odpowiednie miejsce na tego typu urządzenie /00:51:34/.

Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się do mieszkańców o właściwe zabezpieczanie swojego majątku, ponieważ w ostatnim czasie doszło do licznych kradzieży sprzętu rolniczego, ogrodniczego /00:52:10/.

Ad. pkt 6.

Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji Rady Gminy.

Czas rozpoczęcia rozpatrywania punktu /00:53:13/.

Przewodniczący Rady poinformował, że protokół był wyłożony do publicznego wglądu i radni zapoznali się z jego treścią.

Uwag nie zgłoszono.

Przystąpiono do głosowania za przyjęciem protokołu.

Wyniki głosowania:

ZA: 14 głosów, PRZECIW: 0, WSTRZYMUJĄCYCH: 0, NIEOBECNI: 1

Wykaz głosowań imiennych stanowi załącznik do protokołu.

Ad. pkt 7.

Zamknięcie obrad Rady Gminy.

Czas rozpoczęcia rozpatrywania punktu poświęconego zamknięciu obrad                     /00:53:45/.

Po wyczerpaniu tematyki Przewodniczący Rady zamknął IV sesję Rady Gminy Augustów ok. godziny 1055.

 

Przewodniczący Rady Gminy

Maciej Kamil Kowalewski

 

 

 

Protokółowała:

Katarzyna Szczęsna

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Augustów

Wytwarzający/odpowiadający: UG Augustów

Data wytworzenia: 2024-08-21

Wprowadzający: Janusz Kondracki

Data modyfikacji: 2024-08-21

Opublikował: Janusz Kondracki

Data publikacji: 2024-08-21